Nobody sells like Bolia   

Bolia har fått én sammenhengende løsning på tvers av alle sine systemer – med andre ord unified commerce

← Tilbake til cases

Bolia

Verdens beste omnikanal-opplevelse. Dette er ambisjonen til designmerket og møbelprodusenten Bolia. Derfor har Bolia fått utviklet en e-handelsplattform som gir kundene en unik handleopplevelse, og som inkluderer B2B, B2C og butikksystem i samme løsning. Stikkordene bak den nye løsningen er unified commerce.


En sammenhengende kundereise

Bolia vil tilby sine kunder verdens beste sammenhengende kundereise med en sammensmelting av alle Bolias kanaler, slik at kundene opplever ett samlet Bolia. Utfordringen er at Bolia har en kompleks virksomhet med nesten 350 000 produktvarianter, salg til både B2B og B2C, fysiske butikker samt et bredt spekter av språk og markeder.

For å kunne skape en personlig kundeopplevelse må Bolia kjenne hver enkelt kunde. For å mestre dette har Vertica anbefalt Bolia å følge prinsippene i begrepet unified commerce. Her handler det om å gi kundene en konsistent opplevelse på tvers av alle kanaler, slik vi kjenner det fra omnikanal, men unified commerce tar det et skritt videre. Med unified commerce har man én samlende programvare som bringer alle kontaktpunkter sammen i sanntid. 

Data er nøkkelen

Nøkkelen til unified commerce og optimale kundeopplevelser er innsamling, bearbeiding og anvendelse av data. Dette betyr at fysiske butikker, mobilsted og nettsted er samlet via en skybasert EPiServer-løsning, slik at utsalgsstedet alltid er oppdatert med kunnskap om kundene og dermed kan respondere på en kompetent og personlig måte i dialogen med kundene, uavhengig av hvor og når kundene ønsker kontakt.

Tre-i-ett

For Bolia er det avgjørende å ha en e-handelsløsning som er fleksibel og responsiv, slik at den fungerer optimalt på både stasjonære og mobile enheter, selv med Bolias høye krav til håndtering av bilder og video. Alt salg hos Bolia foregår nemlig via nettstedet – også i de fysiske butikkene. Her er ekspeditørene utstyrt med iPad, slik at de hele tiden har Bolia.com for hånden og kan gi kunden en oversikt over produktspekteret. Løsningen støtter alle forretningsprosesser, inkludert innkjøp, salg og logistikk.  

Ett samlet Bolia

Bolia tilbyr sine kunder den samme digitale løsningen i alle brukssituasjoner. Dermed ser kundene den samme nettbutikken fra sin egen iPad i stuen som når de besøker Bolias butikker og blar i produktspekteret på butikkens informasjonsskilt og iPad-er. Dette skaper gjenkjennelighet og oversikt for kunden.

Etter at kunden forlater butikken, kan ekspeditøren sende kunden en e-post med en handlekurv som inneholder produktene de har snakket sammen om. Nå kan kunden sitte hjemme i sofaen og bla gjennom produktene – og med noen få klikk velge å legge inn en ordre på et eller flere av produktene. Dette gjør det enkelt for kunden å gjennomføre et kjøp. Bolia klarer på den måten å forvandle et besøk til en fysisk butikk til et salg i nettbutikken, og hele 50 % av Bolias omsetning kommer fra e-posttilbud fra butikken som kunden senere aksepterer hjemme. 

Når et kjøp er fullført, følger Bolia opp med personlige videoer der kunden kan se produktene han/hun har kjøpt. På den måten sikrer Bolia en optimal sammenheng mellom de ulike kontaktpunktene med kundene, både før, under og etter et salg.

Som kunde hos Bolia får du samtidig en unik kundeopplevelse for alle sanser. Bolia har sin egen identitet, fra en unik signaturduft og sin egen musikkanal på Soundcloud i butikkene til et helt unikt visuelt uttrykk i nettbutikken. 

350000

Produktvariasjoner

Fleksibel front-end

Bolia utgir årlig en rekke nye kolleksjoner, og nettbutikken må reflektere dette. Derfor skifter Bolia.com visuelt uttrykk hver gang Bolia lanserer en ny kolleksjon. Av denne grunn er siden utviklet med fokus på fleksibilitet, slik at Bolia selv kan gi nettstedet en visuell "makeover" flere ganger i året. 

I Bolia har vi fullt fokus på å skape ekstraordinære opplevelser for våre kunder alle steder der vi møter dem. Målet er å levere fullstendig omnikanal i alle deler av virksomheten. Derfor er det viktig å ha en kompetent leverandør som Vertica, som er sparringspartner både innen det forretningsmessige og det tekniske. Vi står svært sterkt med den nye plattformen, som støtter vårt konstante fokus på vekst i flere markeder.

Line Bering Larsen

E-commerce Manger i Bolia

En fremtidsrettet løsning

Bolia og Verticas samarbeid strekker seg over 15 år tilbake i tid, og sammen sikrer vi kontinuerlig forbedring og optimalisering av Bolias løsning. Vi har hjulpet Bolia med å komme i gang med implementeringen av sin visjon om å skape verdens beste omnikanal-opplevelse. Vi har gjort dette ved å avdekke alle kundekontaktpunkter og, basert på en rekke strategiske arbeidsmøter, gitt forslag til arkitektur og anbefalinger om systemer.

Vertica står bak interaksjonsdesignet samt utvikling og integrering av den skalerbare e-handelsplattformen, som er en skybasert EpiServer-løsning, der alle data om kunder, produkter og ordre samles i Elastic Search, og all ordrehåndtering samt økonomistyring foregår i AX. Uncle Grey har levert det nye designet.

Med den nylige relanseringen av Bolia.com har Bolia fått en løsning som er rustet for internasjonal vekst, og som er et kraftig verktøy for selskapets markedsavdeling. Løsningen sikrer dynamikk mellom språk, markeder, kampanjer, B2B, B2C samt online og offline. 

Nye Bolia.com er både en e-handelsplattform og en merkevarebyggingsplattform, og Bolia har fått én sammenhengende løsning på tvers av alle sine systemer – med andre ord unified commerce.

Nobody does e-commerce like Bolia.

Besøk Bolia.com og la deg inspirere. 

Kontakt meg

Vil du vite mer om e-handel eller mobile løsninger, kan du bare sende ​​meg en e-post eller ringe. Vi har 15 års erfaring med e-handel og har interne forretningsrådgivere, designere og utviklere.

Der er sket en fejl

Takk for din påmelding!

Last ned boken her
Gratis e-bog om omnichannel