Branding, e-handel og social shopping 

← Tilbake til cases

POMPdeLUX

POMPdeLUX er et dansk merkedesign, som produserer barneklær i et lekkert design med høy kvalitet og gode priser. Virksomheten har et unikt konsept som kombinerer klassisk e-handel og sosial shopping. Begge kanaler er forankret i POMPdeLUX’ nye digitale plattform, som knytter kundene tettere til dem, forsterker opplevelsen av merkevaren, og ikke minst øker salget.


Konsept og visjon

POMPdeLUX startet opp i 2006, da Marianne Hoffmann Dyrbøl og hennes daværende forretningspartner savnet et sted hvor de kunne kjøpe barneklær i høy kvalitet til fornuftige priser. Gjennom flere års arbeid med mote og design lå ideen til et helt nytt konsept klar. Design og produksjon av barneklær - og med tanke på at prisen skulle holdes nede, skulle ikke klærne selges i tradisjonelle butikker, men via events og egen webshop. I dag er POMPdeLUX tilstede med deres unike konsept i 8 land, inkludert Norge, med mulighet for ren e-handel i resten av verden også.   

Visjonen med deres nye site har vært å skape en inspirerende, personlig og sosial shopping-opplevelse med fullt fokus på POMPdeLUX’ merkevareidentitet.

E-handel og social shopping

Hele POMPdeLUX’ forretning er forankret rundt den digitale kanalen hvor Episerver er den sentrale komponenten. Forretningen utfolder seg i to hovedkanaler. Den ene kanalen er klassisk e-handel, hvor kundene kan betjene seg selv via webshoppen, mens den andre er sosial shopping. 

Ved sosial shopping events møtes kundene i hyggelige og hjemlige omgivelser og får presentert kolleksjonen av en Shopping Advisor eller kjøpsrådgiver, akkurat som i en vanlig butikk. Eventdeltagerne kan se og velge ut de designene de ønsker å handle via nettsiden eller den tilhørende appen. De kan så gjennomføre kjøpet selv, eller med hjelp fra kjøpsrådgiveren. Appen trekker på samme data som webshoppen, og kundene kan derfor sitte hjemme med appen og legge ønskede design  i handlekurven, i forkant av eventet. Dette bidrar til mer utbytte av eventene.

Siten fungerer samtidig som en booking engine, hvor kundene kan søke etter shoppingevents eller kjøpsrådgivere i sitt nærområde, hvis de ønsker å sette rammene for et hyggelig arrangement med venner. 

Kunden har mulighet til å personalitsere sin profil ved å opprette favorittlister for hvert barn med navn og alder. På sikt kan POMPdeLUX benytte denne kunnskapen effektivt i forbindelse med markedsføring til en målgruppe, som for manges vedkommende ikke bare er kunder, men lojale fans. 

Et viktig salgsverktøy

Plattformen støtter opp om den viktige rollen som kjøpsrådgiverne spiller i forretningskonseptet. Tidligere måtte kjøpsrådgiverne registrere alle eventdeltakeres ordre manuelt i et eksternt system. Deltakerne hadde således ikke mulighet for å browse katalogen digitalt, eller gjennomføre kjøpet selv. 

I dag er dette forankret i den digitale plattformen. Det frigir tid for rådgiveren som nå kan konsentrere seg om å gi den beste rådgivningen. Løsningen er et viktig salgsverktøy, hvor de kan planlegge og administrere events og fortløpende følge med på hvor mange eventdeltakere som legger ordre, samlet salg og provisjon. 

Kolleksjonslanseringer og utsalg 

POMPdeLUX lanserer årlig ut med to nye kolleksjoner; en vår/sommer kolleksjon som slippes tidlig vår, og en høst/vinter kolleksjon som slippes på sensommeren. Ved sesongstart og salg opplever POMPdeLUX massive peaks på webshoppen. I de travleste timer legger kundene i gjennomsnitt en ordre per sekund. For å håndtere det store volumet er løsningen hostet på Azure, som automatisk skalerer opp etter behov. 

POMPdeLUX kjører mange kampanjer i løpet av året. Det kan være alt fra fri frakt til kvantumsrabatter, eller i forbindelse med kolleksjonslanseringer og salg. Til forskjell fra tidligere har redaktøren nå et bredt spekter av muligheter for å arbeide med kampanje, innhold og forskjellige typer av landingssider. 

Mix and match og mobiloptimering

POMPdeLUX er kjent for at deres klær kan kombinderes på tvers av forskjellige design og kolleksjoner. Via funksjonen "kjøer kendt for, at deres tøj kan kombineres på tværs af forskellige styles og kollektioner. Via featuren ’Shop the Look’ har kunden mulighet til å kjøpe hele antrekket, som er satt sammen av stylister hos POMPdeLUX. Mix & Match-konseptet sikrer kundene en sammenhengende garderobe, så de kan handle alt de behøver på ett sted. 

Siten presenterer de mange designene i et enkelt, stilrent design, som er preget av lekre produkt- og miljøbilder, samt en oversiktlig og intuitiv navigasjon. Løsningen er responsiv og optimert med fokus på brukervennlig og inspirerende opplevelser på alle devices. Det er avgjørende, i og med at størstedelen av trafikken kommer fra smarttelefoner.

Kundelojalitet og intern effektivisering

Med deres unike konsept er POMPdeLUX nyskapende innenfor en kompetitiv bransje med mange aktører. Den nye løsningen gir POMPdeLUX mulighet for å handle raskt i markedet. De kan iverksette kampanjer og utsalgsperioder, sette opp landingssider og håndtere kundedialog på tvers av kanaler. Samtidig understøtter plattformen den viktige rollen som kjøpsrådgiverne spiller i forretningen. 

POMPdeLUX har digitalisert et velutprøvd konsept med markante kommersielle gevinster som resultat. Den nye plattformen gjør det mulig for POMPdeLUX å realisere det digitale vekstpotensiale som ligger både i hjemlandet Danmark, i Norge, og i utlandet for øvrig.

Kontakt meg

Vil du vite mer om e-handel eller mobile løsninger, må du gjerne sende ​​meg en e-post eller ringe. Vi har over 15 års erfaring med e-handel og har interne forretningsrådgivere, designere og utviklere.