Funksjonelt og stilrent design i en effektiv nettbutikkplattform 

← Tilbake til cases

Rosendahl

Merkevaren Rosendahl forbindes med funksjonelt og stilrent design. Dette går igjen i Rosendahl Design Groups rekke av nye nettbutikker. Vertica har vært ansvarlig for interaksjonsdesign, integrasjon og teknisk utvikling, mens Hello Monday har levert det overordnede grafiske designet til tre av de fem nettstedene.


Siden 1984 har Rosendahl Design Group skapt skandinavisk stilrent design i nært samarbeid med flere ledende designere.

Utfordringen

Rosendahl Design Group ønsket å revitalisere sin digitale tilstedeværelse og allierte seg derfor med Vertica, som har ledet utviklingen av flere nye nettsteder for denne designspesialisten. Målet med det nye designet var primært merkevarebygging og sekundært salg.

Rosendahl

Rosendahl Design Group vil satse på moderne e-handel og har derfor lansert hele fem e-handelssider. I tillegg til hovedsiden rosendahl.dk har en rekke spesifikke merkevarenettsteder sett dagens lys. Dette er basert på en målsetting om å understøtte hver enkelt merkevares verdi og unike visuelle identitet.

Rosendahl.dk, som er lansert i alle de skandinaviske landene samt i en internasjonal versjon, henvender seg både til dem som bare vil se, og til travle kjøpere. Fasetterte søk gir kundene oversikt over Rosendahls produkter, og det er lett raskt å finne produkter fra sitt favorittmerke eller en gave i en bestemt priskategori.
Se mer på www.rosendahl.dk

Holmegaard

Også Holmegaard har fått et eget e-handelsnettsted, som viser de eksklusive og moderne, men likevel tidløse produktene fra Holmegaard. Som de andre merkevarenettstedene er også dette nettstedet basert på kodebasen fra rosendahl.dk og deretter tilpasset Holmegaard. Dette betyr at samtlige merkevarenettsteder har samme funksjonalitet som Rosendahl-nettstedet.

Glass, lysestaker og andre produkter vises i inspirerende omgivelser for å illustrere hvordan Holmegaard passer inn i ethvert hjem.

Se mer på www.holmegaard.dk

Global Knive

Global Knive-butikken presenterer et bredt utvalg av populære kniver. Løsningen kombinerer Global Knives kjente og funksjonelle designlinje med et enkelt og brukervennlig e-handelssted. Vertica har vært ansvarlig for utvikling og design av nettstedet.

Se mer på www.globalknive.dk

Kay Bojesen

Kay Bojesen har også fått en egen nettbutikk, der fokus er på tre som materiale. Samtidig tilbyr nettbutikken en estetisk presentasjon av en rekke klassiske danske designperler. I tillegg til utvikling har Vertica også stått for designet på nettstedet.

Se mer på www.kaybojesen-denmark.dk

Bjørn Wiinblad

Da Rosendahl Design Group kjøpte rettighetene til Bjørn Wiinblad, ønsket de å oppdatere produktlinjens merkevare. Fokus for dette nye nettstedet er derfor å skildre det særegne ved Wiinblad og samtidig vise spennet i produktutvalget. Nettstedet er responsivt utformet til å yte optimalt både på smarttelefon, nettbrett og fra datamaskin. Dette er for øvrig noe som rulles ut for alle de ovennevnte nettstedene.

Se mer på www.bjornwiinblad-denmark.dk

Med Vertica som sparringspartner har vi etablert solide og fleksible e-handelsplattformer som understøtter vårt designunivers, og som vi kan bruke for alle våre varemerker.

Tina Korshøj Winsløw

E-handelsansvarlig hos Rosendahl Design Group

5

unike nettsteder

0

Merkevarebygging

Resultatet

Med de nye e-handelsløsningene har Rosendahl Design Group fått en rekke effektive plattformer til online salg og branding. Løsningene er samtidig inspirerende og funksjonelle for de besøkende. "Med Vertica som sparringspartner har vi etablert solide og fleksible e-handelsplattformer som understøtter vårt designunivers, og som vi kan bruke for alle våre varemerker", sier Tina Korshøj Winsløw, e-handelsansvarlig hos Rosendahl Design Group

Løsningene er bygget på Umbraco og uCommerce

Kontakt meg

Vil du vite mer om e-handel eller mobile løsninger, kan du bare sende ​​meg en e-post eller ringe. Vi har 15 års erfaring med e-handel og har interne forretningsrådgivere, designere og utviklere.