TRESS øker omsetningen med 23 %   

"Det er vanskelig ikke å være godt fornøyd"

← Tilbake til cases

TRESS

TRESS ligger i Skanderborg og ble etablert i 1982. Selskapets formål er å være en ledende leverandør av sports- og aktivitetsutstyr av høy kvalitet i hele Norden. Produktspekteret er bredt og omfatter sykler til institusjonsbruk, baller, mål og nett, skoleidrettsutstyr, utstyr til svømmehaller, idrettshaller, idrettsanlegg, multibaner, lekeplasser og trenings- og helsesentre.


Utfordringen

TRESS skulle relansere nettbutikken deres med ny plattform og nytt design. Det nye nettstedet skulle lanseres i Norge, Sverige og Danmark. Nettbutikken skulle dessuten være tilpasset både B2B og B2C, og henvende seg til så ulike målgrupper som arkitekter, skoleledere og husmødre. Det var også viktig at TRESS` utegående selgere kunne bruke det nye nettstedet aktivt i arbeidet sitt.

Løsningen

Vertica har bygget TRESS` nye e-handelsløsning basert på EPiServer CMS og EPiServer Commerce i tett samspill med Elasticsearch og EPiServer Search. Det er tett integrasjon til Navision, som holder orden på kunder og ordre. Nettstedet eksponerer tre produktkataloger med over 5000 varer skreddersydd til de tre forskjellige markedene Danmark, Norge og Sverige.

I Vertica har vi brukt TRESS` sterke fokus på salg som en veiledning i utviklingen av nettstedet. Det skal være kort vei til kjøp av varer, og enhver blokkering i form av tvil og brukermessige hindringer må løses. Nettbutikken understøttes av salgsfremmende elementer som kundehistorier, katalogbestilling og produktvalgveiledninger.

I tillegg til å gi brukeren en god kjøpsopplevelse har Vertica fokusert på å gjøre livet enkelt for personen med ansvar for nettbutikken. Vertica har utviklet nettbutikken slik at den skulle være lett å lansere, og nettbutikklederen kan deretter videreutvikle området etter behov. Nettstedet fungerer lynraskt – faktisk så raskt at det kommenteres eksplisitt av brukerne.

Som nettbutikksjef føler jeg meg både effektiv og kreativ, fordi administrasjonen av innhold og nettbutikk i EPiServer er så lett å bruke. Når jeg så ser at arbeidet mitt resulterer i en inntektsøkning på 23 %, er det vanskelig ikke å være fornøyd.

Jimmy Seberg

Nettbutikksjef

23 %

økt omsetning

5000

produkter

0

FORDOBLING


av handlekurven i Danmark

Resultatet

Resultatene taler for seg selv. Handlekurvstørrelsen i Danmark har blitt fordoblet, og i en av de virkelig store salgsmånedene, august, har man med den nye nettbutikken hatt en omsetningsvekst på 23 % for hele Skandinavia.

Kontakt meg

Vil du vite mer om e-handel eller mobile løsninger, kan du bare sende ​​meg en e-post eller ringe. Vi har 15 års erfaring med e-handel og har interne forretningsrådgivere, designere og utviklere.