YouTube

YouTube er mediet og søkemotoren med det nest høyeste antallet søk per dag, og hvert minutt opplastes 300 timer med video. YouTube er verdens største videomedium og en plattform der både privatpersoner og B2C- og B2B-virksomheter er å finne, på grunn av det store publikummet.


YouTube-kanal

Mange bedrifter har fått øynene opp for det uutnyttede potensialet for økt synlighet som finnes på YouTube. Via opprettelse av en YouTube-kanal og opplasting av godt videomateriale er dere som virksomhet på god vei til å skape økt eksponering. Eksponeringen, i form av videobilder og reklame, kan komme både via organisk trafikk, men også gjennom betalte annonser, som kan målrettes på flere ulike måter. Disse tingene krever imidlertid god kjennskap til YouTube som medium, inkludert tekniske krav til videoer og YouTube-kanalens oppsett og innstillinger. Samtidig bør dere ha en klar strategi for hva dere vil oppnå med kanalen, og hva slags innhold som skal legges ut.

Det er helt avgjørende at kanalen settes opp riktig helt fra starten. Dette er grunnlaget for deres suksess og vil i mange tilfeller fungere som destinasjonsside for brukerne. Dette betyr at dere bør bruke tid på kanalens visuelle uttrykk. 

Tenk på kanalen som en hjemmeside som skal ranke så høyt som mulig i Google – bare at søkemotoren i dette tilfellet er YouTube. Det betyr at jo bedre og jo mer omhyggelige beskrivelser dere har av kanalen, videoer osv., desto bedre vil sjansene være for at kanalen eller videoen vises i søkeresultatene. 

Innhold

Lag en klar strategi for hva dere vil oppnå med kanalen, og hva slags innhold som skal legges ut. Som på for eksempel Facebook og Instagram er det viktig ikke bare å laste opp kommersielt og salgsfremmende innhold, men også å sørge for å skape engasjement og verdi for brukerne/seerne. Lag derfor en klar strategi og ha noen faste rammer for kanalen.

YouTube-annonser

For å skape synlighet og trafikk til kanalen kan dere øke kjennskapen til deres kanal eller hjemmeside ved å kjøre kampanjer på YouTube, for eksempel ved hjelp av de relativt nye Bumper Ads. Her finnes det en rekke teknikaliteter og betingelser å ta hensyn til for at dere skal kunne annonsere på en kostnadseffektiv måte, som for eksempel kampanjetyper og målretting. Deres konkurrenter, kunder og fremtidige kunder er garantert å finne på YouTube. Derfor er det også viktig for dere å være til stede og synlige via en YouTube-kanal.

Høres dette ut som noe for dere?

Vi i Vertica kan hjelpe dere godt i gang med både den overordnede strategien og mål, samt kanaloppsett og kampanjer. Kontakt vårt online markedsføringsteam for en uforpliktende prat. 

Vi tilbyr også en gratis gjennomgang av deres YouTube-oppsett. 

Kontakt meg

Vil du vite mer om e-handel eller mobile løsninger, kan du bare sende ​​meg en e-post eller ringe. Vi har 15 års erfaring med e-handel og har interne forretningsrådgivere, designere og utviklere.