PIM med inRiver

inRiver er et intuitivt og effektivt PIM-system for arbeid med produktdata. Med inRiver får dere ikke bare et kraftig verktøy for å lage, vedlikeholde og distribuere produktdata for ulike markedsførings- og salgskanaler, men også et unikt verktøy for å håndtere prosessene rundt produktdata og skape en samlet oversikt.


Hva kan inRiver gjøre for dere?

En av de største utfordringene for mange virksomheter i dag er at data er spredt ut over mange avdelinger og lagret i ulike systemer og formater (Excel, Word, InDesign, PDF). Med en PIM-løsning fra inRiver får dere samlet produktdata på ett sted, og dere sikrer at alle medarbeidere kan lage, vedlikeholde og oppdatere produktinformasjonen, enten det gjelder salg eller markedsføring, tekniske spesifikasjoner eller generelle produktdata.

En implementering av et PIM-system hjelper dere også med å styre hele prosessen for produktdata – fra data legges inn i PIM-systemet til de publiseres på de kanalene der de skal brukes.

Fordeler med inRiver

  • Brukervennlig og intuitivt grensesnitt
  • Oppdaterte produktdata på tvers av virksomheten
  • Oppdaterte produktdata på tvers av markedsførings- og salgskanaler
  • Bedre styring og oversikt over prosessene rundt produktdata
  • Redusert "time to market"
  • God integrasjon med andre IT-systemer

Prosesstyring

inRiver-løsningen støtter fire trinn i prosessen: innlesing, berikelse, planlegging og publisering. Figuren illustrerer hvordan prosessen går gjennom de forskjellige trinnene.

Produktdata lastes inn fra forskjellige systemer eller leverandører til det sentrale PIM-systemet og blir her oppdatert og beriket med tekst, spesifikasjoner, bilder, video og mer fra de ulike avdelingene med ulike ansvarsområder. Medarbeidere på tvers av virksomhetens avdelinger kan dermed alltid finne, vedlikeholde og arbeide med data på ett sted.

Det sentrale PIM-systemet støtter produktdata som er differensiert på flere forskjellige språk, for ulike markeder og ulike kanaler, for eksempel produktkatalog, hjemmeside, nettbutikk, apper osv. Når de ulike typene produktinformasjon berikes, vedlikeholdes og oppdateres, er det mulig å planlegge når og på hvilke kanaler produktinformasjonen skal plasseres.

Til slutt eksporteres de oppdaterte dataene fra PIM-systemet til de forskjellige kanalene der de skal brukes. Dette kan enten gjøres ved behov eller i forbindelse med kampanjer eller sesonglanseringer. 

inRiver er derfor en unik PIM-løsning for å skape oversikt og kontroll med prosessene rundt produktdata og lanseringen til de ulike kanalene.

Med et fleksibelt og skalerbart informasjonsoppsett kan dere nå ut til kundene på en målrettet måte, uansett hvor de møter dere.

Integrasjon med andre IT-systemer

inRiver er også lett å integrere med virksomhetens øvrige IT-systemer, inkludert standard ERP-løsninger. Dette betyr at dere kan hente lagerstatus, priser og annen sanntidsoppdatert ERP-informasjon, eller arbeide med datablader og lignende i PDF-format direkte via ERP-systemet.

inRiver kan integreres med følgende plattformer og systemer:

  • Microsoft Dynamics AX og NAV
  • Alle standard ERP-løsninger
  • Adobe InDesign
  • CMS og e-handelssystemer (EPiServer, Sitecore med flere)

Partnerskap med inRiver

Vertica er inRiver Partner, som betyr at vi har lang erfaring med denne PIM-løsningen.

Vi hjelper dere med å skaffe oversikt over og optimalisere prosessene rundt produktdata og med å konfigurere inRiver-plattformen slik at den best understøtter disse prosessene og sikrer at de rette personene involveres når de skal.

Samtidig implementerer vi PIM-løsningen slik at den gir akkurat den oversikten dere trenger, slik at dere vet at prosessene kjøres optimalt og som forventet. 

Kontakt meg

Vil du vite mer om e-handel eller mobile løsninger, kan du bare sende ​​meg en e-post eller ringe. Vi har 15 års erfaring med e-handel og har interne forretningsrådgivere, designere og utviklere.